رییس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور در واکنش به تاخیر در صدور احکام بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی:

سازمان تامین اجتماعی هر چه زودتر نسبت به صدور احکام جدید بازنشستگان و مستمری بگیران اقدام کند.* علی اصغر بيات رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور گفت: مسؤلان حساسیت شرایط کنونی را درک کنند و هرچه زودتر با صدور احکام جدید بازنشستگان، بخشی از اعتماد از دست رفته را برگردانند.

بیات در ادامه افزود: متاسفانه علیرغم آنکه ۵ ماه از سال گذشته و شاهد نارضایتی های زیادی به عملکرد مسؤلان هستیم، گویا اراده ای جدی برای پایان دادن به این نگرانی وجود ندارد. وی تصریح کرد: مصوبه دولت مبتنی بر عدم شناخت و اشراف کامل به سازوکارها و محاسبات بیمه ای تامین اجتماعی و مهمتر از آن بی توجهی به تصمیمات شورای عالی کار، هیات امنا و هیات مدیره سازمان بود و انتظار نمی رفت رویه قانونی چندین ساله و جایگاه شورای عالی کار و سایر ارکان سازمان تأمین اجتماعی با مشورت غلط و پیشنهادات غیرکارشناسی برخی خدشه دار شود و با گذشت چندین ماه همچنان بلاتکلیف بماند. ما در زمان مناسب نیات و مقاصد افرادی را که مسبب وضعیت امروز هستند به جامعه شریف بازنشستگان معرفی خواهیم کرد و هیچ تعارفی هم با کسی نداریم. بیات تصریح کرد: نظر هیات تطبیق مقررات مجلس شورای اسلامی و شخص رییس مجلس درخصوص ابطال مصوبه دولت اعلام شده و مهلت قانونی آن هم سپری شده است. بنابراین با وجود دستور چندین باره رئیس جمهور، چرا با روح و روان بازنشستگان بازی می کنید؟ رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور با انتقاد از برخی موضع گیری های مطرح شده در روزهای اخیر و دادن آدرس غلط به بازنشستگان گفت: کلی گویی، بخشی نگری و ابهام در بیان واقعیت ها نه تنها مشکلی را حل نمی کند، بلکه هزینه ها را افزایش خواهد داد.

بازنشستگان ما آگاه و مطلع هستند و به خوبی مسائل را رصد می کنند و می دانند حق مسلم آنها قابل مصالحه و معامله نیست. آنها سهام داران اصلی و واقعی سازمانی هستند که برای خشت خشت آن خون دل خوردند و زحمت کشیدند. وی همچنین در بخش های دیگری از صحبت های خود گفت: کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور از اولین روزهایی که مصوبه دولت نگرانی ها را دامن زد با تمام توان اقناع و آگاه سازی نمایندگان مجلس، کمیسیون های مجلس و مسؤلان و مدیران وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی را در دستور کار خود قرار داد و خوشبختانه هیات تطبیق و ریاست مجلس شورای اسلامی بر حق ما صحه گذاشتند. اگر چه در طول این مدت پیشنهادات و سناریوهای مختلفی با هدف عقب نشینی کانونها و تشکلات بازنشستگی از خواسته قانونی خود مطرح شد، اما همانگونه که قبلا و بارها نیز به صراحت اعلام کرده ایم، به هیچ عنوان حاضر به عدول از مطالبه قانونی بازنشستگان سایر سطوح نبوده و نخواهیم بود. بیات همچنین ضمن اعلام تاسف از عدم طرح موضوع تعيين تکليف افزایش حقوق بازنشستگان ساير سطوح در جلسه هیات امنای سازمان تأمین اجتماعی گفت: از روزی که هیات دولت اختیار این امر را به وزرای عضو هیات امنا واگذار کرد، انتظار داشتیم هر چه سریعتر جلسه فوق العاده ای تشکیل می شد و موضوع با بحث و تبادل نظر و رای گیری مطرح می شد. البته ما در جلسه با سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، نظر تاکیدی و مصرانه خود را مبنی بر اعمال افزایش ۳۸ درصد بعلاوه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار تومان اعلام کرده ایم. رئيس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور اشاره ای هم به فضاسازی های مطرح شده در فضای مجازی داشت و گفت: کانون‌ عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور بزرگترین تشکل بازنشستگی است و به طور منظم مجامع قانونی خود را تشکیل می دهد. درج آگهی برگزاری مجمع عمومی در روزنامه رسمی ۲۴ تیرماه گذشته انجام شده و انشاالله در هفته جاری این مجمع را برگزار خواهیم کرد. بنابراین هیچ ارتباطی میان برگزاری مجمع عمومی و صدور احکام جدید بازنشستگان وجود ندارد و این گونه حاشیه سازی ها خللی در انجام وظایف قانونی ما وارد نخواهد کرد. بیات در پایان متذکر شد: قانونمندی و تمکین به قانون راهگشای رفع مسائل و مشکلات است و انشاا… این روزهای سخت را هم پشت سر خواهیم گذاشت.